צה"ל אמר כי הרג שישה אנשים, שחיזבאללה טוען שהם אזרחים, בדרום לבנון על רקע המשך הפרות של הפסקת אש בתיווך אמריקאי מצד תל אביב.
בהודעה צבאית שפורסמה ביום חמישי נטען שהנרצחים היו לוחמי חיזבאללה ו'הוו איום' על כוחות בצומת צווטאר אל-שרקיה ובגבעות עלי אל-תאהר.
עם זאת, צה"ל לא סיפק הוכחות עצמאיות לאימות זהות הנפגעים או לאופי האיום המיוחס לכוחותיו.
חיזבאללה אמר כי תקיפת מזל"ט ישראלי שנועדה לפגוע באזרחים בדרום לבנון מהווה הפרה 'בוטה' של הפסקת האש, על אף שממשיך להצהיר על מחויבותו להפסקה.
בהודעה טען הארגון הלבנוני כי התקיפה פגעה בשני אזרחים בעיירה כפר רמאן במחוז נבטייה והרגה את השניים.
הארגון תיאר את ההתקפה כהפעם השנייה שבה צה"ל יורה במכוון על אזרחים לבנוניים בתוך 48 שעות.
חיזבאללה אמר כי הוא נשאר מחויב לסיכום הפסקת האש ובמקביל ממשיך לנטר ולתעד הפרות ישראליות.
בהודעה מאוחרת יותר הכחיש הארגון טענה של צה"ל כי כוחות ישראליים הרגו אנשי חיזבאללה בעיר צווטאר בדרום לבנון ביום חמישי, וטען כי המטרות היו אזרחים מעוקרים שבדקו את ביתם.
מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון כי שני בני אדם נהרגו בתקיפת מזל"ט ישראלי שפגעה ברכב שטח בכביש בין תל אל-דבשה לדוחה כפר רמאן בנבטייה.
באירוע נפרד, לטענת הסוכנות, מזל"ט ישראלי השליך שני רימוני הלם על עיירת בראשית במחוז בינת ג'בייל.
ההתקפות ארעו יום לאחר ששני אנשים נהרגו ואדם שלישי נפצע על ידי כוחות ישראליים בעת שעבדו בכביש בנבטייה אל-פוקא.
פלישה ישראלית
במקביל טען צה"ל כי החל בסילוק חלק מחטיבות הלחימה מדרום לבנון חזרה לתוך ישראל, בתוך מסגרת הפלישה הישראלית המתמשכת לבנון.
רדיו צה"ל, בציטוט עיתונאי צבאי דורון קדוש, מסר כי הצבא החל בהפחתת כוחותיו בדרום לבנון ומשוך חלק מחטיבות הלחימה חזרה לישראל.
המשדר ציין כי המהלך הוא חלק מתוכנית רחבה יותר לצמצם את מספר כוחות הלחימה הפועלים בלבנון, תוך שמירה על חטיבות מסוימות במעמד של 'הגברת מוכנות' ואימון.
נוסף כי כוחות המילואים תחת המטה הכללי ישומשו מאוחר יותר לפי הצורך.
הדיווח הוסיף כי חטיבות המוצבות בעזה המצורית ואלה הפועלות בלבנון צפויות להתחלף בקרוב, כאשר יחידות מסוימות יעברו לחזית הצפונית בעוד שאחרות ישלחו לדרום.
לפי רדיו צה"ל, כל חטיבה תבלה כשמחה בחודש באימונים ובפעילויות מוכנות הרחק ממשימות החזקה בשטח, אף על פי שצה"ל ממשיך להחזיק במספר עמדות בדרום לבנון למרות הסכם הפסקת האש.
ישראל הרגה יותר מ-4,200 בני אדם ופצעה יותר מ-12,000 אחרים בהתוקפנותה בלבנון מאז ה-2 במרץ.
ישראל ממשיכה להחזיק אזורים בדרום לבנון, חלקם בשליטת כוחותיה עשורים רבים וחלקם נכבשו במהלך מתקפת 2023–2024.
במהלך הפלישה האחרונה כוחות ישראלים התקדמו יותר מ-10 קילומטרים לתוך שטח לבנוני.
בשבוע שעבר חתמו ארצות הברית ואיראן על מזכר הבנות הקורא לסיום הלחימה במספר חזיתות, כולל לבנון, כחלק ממאמצים להגיע להסכם שלום מתמשך בין הצדדים.


















