בצעד המערער את המאמצים הדיפלומטיים הבינלאומיים להשגת יציבות באזור, הצהיר שר הביטחון הישראלי, ישראל כ"ץ, כי כוחות הצבא הישראלי אינם מתכוונים לסגת מדרום לבנון.
ההצהרות הרשמיות מתל אביב מבהירות כי הממסד הביטחוני והפוליטי בישראל נחוש להנציח את הנוכחות הצבאית מעבר לקו הכחול, תוך התעלמות מופגנת מההבנות המדיניות ומריבונותה של לבנון.
כ"ץ הדגיש בדבריו כי גם אם תופנה דרישה רשמית מצד הממשל האמריקני לפנות את האזורים המותקפים, ישראל תסרב לכך ותותיר את כוחותיה בעומק השטח הלבנוני, כחלק ממה שהוא מכנה תפיסת הביטחון של תל אביב.
הרס תשתיות ומניעת שיבת העקורים לבתיהם
ההצהרות הישראליות חושפות אסטרטגיה מכוונת של יצירת "רצועת ביטחון" מרוקנת מאוכלוסייה, בדומה למודלים פולשניים שהפעיל הצבא הישראלי באזורים אחרים, ובפרט בעזה ובסוריה.
כ"ץ הבהיר כי כ-200 אלף תושבים לבנונים, אשר נעקרו מבתיהם בעקבות התוקפנות הישראלית המתמשכת, לא יורשו לשוב אל כפריהם ועריהם בדרום המדינה.
המדיניות המסתמנת מבוססת על השארת כוחות הכיבוש בפנים תוך הרחקת האוכלוסייה האזרחית, כאשר התשתיות האזרחיות והבתים באותם כפרים נהרסו באופן שיטתי על ידי ההפגזות והתקיפות האוויריות, כדי למנוע כל אפשרות לחיים תקינים באזור.
איומים על ביירות
המדיניות התוקפנית הזו אינה מוגבלת רק למשרד הביטחון הישראלי. שר האנרגיה הישראלי, אלי כהן, הצטרף גם הוא לקו הניצי והשמיע איומים ישירים המרחיבים את טווח הפגיעה הצבאית.
כהן הצהיר כי כל התנגדות תגרור תקיפות ישראליות נרחבות בכל רחבי לבנון, כולל פגיעה ישירה בבירה ביירות.
הוא הדגיש כי תל אביב תמשיך להחזיק ברצועת הכיבוש בדרום לבנון כל עוד לא יושגו יעדיה הצבאיים, וקרא לדרג המדיני להשיב בשלילה מוחלטת לכל לחץ דיפלומטי או תכתיב שיגיע מוושינגטון בעניין זה.

מקור: TRT World and agencies





















