ארצות הברית הודיעה לישראל כי הרשאה שאפשרה לתל אביב ״לפעול ללא הגבלה״ בלבנון הסתיימה, דיווח ערוץ 13 בציטוט בכיר ישראלי שלא נמסר שמו.
לפי המקור, ישראל קיבלה הודעה מארה"ב בשבועות האחרונים כי ״הרשאה קודמת לפעולה ללא הגבלה בלבנון פגה״.
הערוץ אמר ביום שני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ״מטיל הגבלות על ישראל, לא רק בלבנון אלא גם בזירות אחרות״, זאת למרות טענתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שכוחות ישראל בדרום לבנון ״נהנים מחופש פעולה מלא״.
לפי הדיווח, ההנהגה הפוליטית הישראלית הוציאה הנחיות רשמיות לצבא שמפרטות את היקף התנועות המותרות והאסורות בלבנון.
״הנחיות אלה אוסרות על ביצוע פעולות באזורים כגון הבירה ביירות ובאזור צור בדרום לבנון״, נמסר.
״סימן לחולשה״
מוקדם יותר ביום שני דיווח העיתון הישראלי מעריב על פערי דעות בין וושינגטון לתל אביב לגבי המצב בלבנון.
העיתון ציין שוושינגטון רואה את דרום לבנון בהקשר אזורי רחב יותר הכולל את מיצר הורמוז, מחירי האנרגיה, סוגיית הגרעין האיראני ואת הצורך של ממשל טראמפ להשיג פריצת דרך דיפלומטית.
לעומת זאת, בישראל סבורים שכל נסיגה מוקדמת מדרום לבנון עלולה להתפרש כ״סימן לחולשה״ וכפרס לחיזבאללה, הוסיף הדיווח.
ישראל הרגה יותר מ-4,000 בני אדם, פצעה כ-12,000 נוספים וגרמה לעקירת למעלה ממיליון בני אדם בתקיפתה בלבנון מאז ה־2 במרץ.
ישראל ממשיכה להחזיק בשטחים בדרום לבנון, חלקם מוחזקים במשך עשרות שנים ואחרים נכבשו במהלך מלחמת 2023–2024.
מקור: TRT World & Agencies


















