גרמניה הודיעה ביום שני כי היא מתנגדת לכיבוש ישראלי קבוע בשטח לבנון, זאת בעקבות הצהרותיו של שר הביטחון הישראלי, ישראל כץ, שאמר כי ישראל לא תיסוג מהשטחים שכבשה בדרום לבנון.
במסיבת עיתונאים בברלין אמר דובר משרד החוץ, מרטין גיזה: “עמדת הממשלה הפדרלית ברורה לחלוטין: אנו דוחים נוכחות קבועה של חיילים ישראלים בשטח לבנון. כמו כן, אין למנוע מהאוכלוסייה האזרחית לשוב למקומות שבהם היא חיה.”
דבריו של גיזה קיבלו חיזוק גם מצד דובר הממשלה, שטפן קורנליוס, שחזר והדגיש את “תמיכתה של גרמניה בשלמותה הטריטוריאלית של לבנון.”
מנגד, כץ טען כי לכוחות הישראליים “אין כל מגבלה” בלבנון.
“לא הייתה ואין כל מגבלה על חיילי הצבא הישראלי בלבנון לפעול להסרת איומים,” אמר כץ.
“כפי שראש הממשלה בנימין נתניהו ואני הבהרנו, ישראל לא תיסוג מאזור הביטחון בלבנון,” הוסיף.
דבריו של כץ הגיעו לאחר הסלמה ישראלית משמעותית בלבנון בימים שישי ושבת, שבמהלכה ביצע הצבא הישראלי יותר מ-200 תקיפות באזורים הדרומיים והמזרחיים של המדינה.
הסכם ביניים בין וושינגטון לטהרן קרא להפסקת כל פעולות האיבה בכל החזיתות, כולל בלבנון.


















