משרד ביטחון המולדת של ארצות הברית משנה את סידורי הנסיעות של נבחרת הכדורגל הלאומית של איראן לקראת משחקה השלישי במונדיאל ביום שישי, כך דיווחה NBC News.
כעת תותר לנבחרת לטוס לסיאטל, וושינגטון, יומיים לפני המשחק, מה שמאפשר יום נוסף מעבר לחלון של 24 שעות שניתן לטים מלי בשני המשחקים הראשונים.
עם זאת, תתבקש הנבחרת לחזור לבסיס הבית שלה בטיחואנה, מקסיקו, לאחר סיום המשחק.
“לקראת המשחק בסיאטל ב-26 ביוני, תותר לנבחרת האיראנית להיכנס יומיים לפני המשחק. יתבקשו לעזוב ביום בו המשחק מסתיים, כלומר בערב המשחק,” אמר דובר המשרד.
“שוב, הנשיא רוצה לוודא שאנחנו מדברים על מה שקורה בפועל על המגרש,” נמסר בהמשך. “חלק גדול מזה הוא להבטיח שהדברים יהיו בטוחים ומאובטחים, לא רק סביב האצטדיונים, אלא גם סביב מחנות הבסיס ואתרי האימון.”
תלונה רשמית
השינוי מגיע לאור הודעת התאחדות הכדורגל האיראנית כי היא מתכוונת להגיש תלונה רשמית לפיפ"א בנוגע לאופן שבו טופלה הנבחרת במהלך שהותה בארצות הברית.
הנבחרת נאלצה להעביר את בסיס המונדיאל מאריזונה לטיחואנה בעקבות בעיות ויזה שפגעו בכמה פקידי התאחדות וצוות התמיכה.
גורמים איראנים התלוננו גם על הגבלות שהשפיעו על בני המשלחת, על גישת התקשורת ועל האוהדים שניסו להגיע למשחקים בארצות הברית.
ולמרות זאת, איראן רשמה תיקו בכל אחד משני המשחקים הראשונים שלה ויכולה להעפיל לשלב ההכרעה (נוקאאוט) לראשונה בתולדותיה עם ניצחון — ובמקרים מסוימים גם עם תיקו — במשחקה האחרון בשלב הבתים.
מצרים בראש הבית עם ארבע נקודות לאחר ניצחון אחד ותיקו אחד.

















