בצעד נוסף המדגיש את החרפת מדיניות ההשתקה והדיכוי הפוליטי המופנית נגד ההנהגה הפלסטינית בתוך הקו הירוק, פשטו כוחות משטרת הכיבוש הישראלי על ביתו של חבר הכנסת לשעבר ויו"ר ועדת המעקב העליונה לערביי הפנים, מוחמד ברכה, בעיר שפרעם.
המעצר בוצע לאחר שברכה סירב בצדק להיענות לזימון לחקירה שנשלח אליו להתנחלות הבלתי חוקית אריאל שבגדה המערבית הכבושה, תוך סירוב להכיר בלגיטימיות של מוסדות הכיבוש בשטחים הגזולים.
בעקבות הסירוב, הגיעו כוחות המשטרה לביתו עם צו מעצר והובילו אותו לחקירה תחת טענות שווא של "הסתה", המתייחסות לנאום לגיטימי שנשא בדצמבר 2022 במהלך עצרת ברמאללה לציון יום השנה להקמת תנועת פתח.
האשמות שווא והגבלות תנועה
במהלך החקירה, ניסו שלטונות הכיבוש להציג את דבריו של ברכה, שכללו קריאה מוצדקת להתנגדות עממית לכיבוש ומאבק במדיניות האפרטהייד, כאילו הם מהווים תמיכה בכפי שתיארו ”ארגוני טרור”. לאחר תום החקירה, הובא המנהיג הפלסטיני בפני בית משפט השלום בפתח תקווה, שם דרשה המשטרה להטיל עליו הגבלות דרקוניות, כולל איסור יציאה מהארץ.
אף על פי שבית המשפט דחה את הבקשה למנוע ממנו לנסוע לחו"ל, הוא נכנע בחלקו לתכתיבי המשטרה והטיל על ברכה צו הרחקה מהגדה המערבית הכבושה למשך שלושים יום, בניסיון ברור של השלטונות לנתק את הקשר הלאומי והפוליטי בין הפלסטינים משני צדי הקו הירוק.

מקור: TRT World and agencies



















